Τακτική ανάλυση Ρεάλ Μαδρίτης- Λίβερπουλ 3-1 για τον τελικό του Champions League

2018-05-28


ΣΥΝΘΕΣΕΙΣ


ΤΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ

Real Madrid

Η Ρεάλ μπήκε στον αγωνιστικό χώρο στο πρώτο μέρος με μία διάταξη 4-4-2. Αμυντικά αυτός ο σχηματισμός ήταν αυστηρός και το μόνο που άλλαζε ήταν τα άτομα στην τετράδα των χαφ, κάτι που εξαρτιόταν αποκλειστικά από τις κινήσεις του Ίσκο. Όταν ο Ίσκο στην ανάπτυξη του παιχνιδιού έβγαινε από δεξιά να ζητήσει μπάλα, έμενε εκεί και αμυντικά να μαρκάρει τον Ρόμπερτσον και έβγαινε ο Κρος στα πλάγια από την αριστερή.

Όταν επέλεγε να κινηθεί από την αριστερή μεριά και να ξεκινάει από εκεί τις επιθετικές του προσπάθειες, έμενε και τότε εκεί στην φάση άμυνας με τον Μόντριτς να βγαίνει πλάγια δεξιά να καλύψει το μαρκάρισμα του αντίπαλου αριστερού μπακ.

Πίεζαν ψηλά αναγκάζοντας την Λίβερπουλ να πάει σε μεγάλες μπαλιές και όταν δεν το έκαναν αυτό έκλειναν την ανάπτυξη από τον άξονα των αντιπάλων οδηγώντας του στο να ψάχνουν τις κινήσεις των μπακ. Δεν άλλαξε κάτι σε σχέση με τα προηγούμενα ματς στην φιλοσοφία της αμυντικής λειτουργίας της ομάδας του Ζιντάν, ούτε στο ύψος των γραμμών ούτε στον τακτικό ρόλο των παικτών.

Επιθετικά η ομάδα της Μαδρίτης φάνηκε να ψάχνει καταστάσεις υπεραριθμίας από τα πλάγια αφού φέρνοντας τον Ίσκο σε μία πλευρά, ανεβάζοντας το μπακ αυτής της πλευράς αλλά και παράλληλα αν ήταν αριστερά πλάγιαζε Ρονάλντο (κυρίως) και Κρος ενώ αν ήταν δεξιά Μπενζεμά (κυρίως) και Μόντριτς. Έψαχναν μία ευνοϊκή κατάσταση με συνεργασία τους ή μία διαγώνια στην πλάτη της άμυνας στο απέναντι μπακ που είχε πάρει μέτρα.

Η διάταξη στην επιθετική φάση ήταν πολύ ρευστή αφού υπήρχαν και στιγμές που πλάγιαζαν και Ρονάλντο και Μπενζεμά στην ίδια πλευρά, ενώ δεν έλειψαν οι στιγμές στο build-up της ομάδος να βγαίνει ο Ίσκο σαν 6άρι και να παίρνει μπάλα. Με την είσοδο του Μπέιλ τα πράγματα έγιναν πιο συγκεκριμένα για την Ρεάλ.

Στην θετική μετάβαση όταν πιέστηκε αντιμετώπισε προβλήματα καθώς οι παίκτες της δεν προωθούσαν την μπάλα με μεγάλη ταχύτητα και έκαναν παραπανίσια και βιαστικά κοντρόλ. Αυτήν την κατάσταση όμως κλήθηκαν να την αντιμετωπίσουν μόνο για ένα μέρος του πρώτου ημιχρόνου.

Liverpool

Η Λίβερπουλ παρουσίασε δύο διαφορετικά τακτικά πρόσωπα κατά την διάρκεια του αγώνα. Το κοινό σημείο είναι ότι στην πίεση ψηλά της αντιπάλου επέλεξε μεγάλες μπαλιές ψάχνοντας τις κινήσεις των παικτών της στην πλάτη των αμυντικών αλλά και όταν είδε πως αυτό δεν είχε αποτέλεσμα προσπάθησε να την μοιράσει πάνω στην γραμμή σε κάποιο από τα μπακ που είχαν πιθανότητες να κερδίσουν τις μονομαχίες ψηλά.

Καταλυτικό ήταν το σημείο που αποχώρησε ο Σαλάχ λίγο πριν το 30. Πριν από αυτό εφάρμοσε την γνωστή της πίεση στην μπάλα με μεγάλη ένταση και ανάγκασε τους παίκτες της Ρεάλ σε πολλά ατομικά λάθη και βιαστικές επιλογές παρόλο που επιθετικά δεν μπόρεσε να εκμεταλλευτεί αυτές τις κερδισμένες μπάλες. Κρατούσε την επιθετική γραμμή ψηλά στην πίεση και δυσκόλευε την ανάπτυξη των τυπικά γηπεδούχων.

Μετά από την έξοδο του Σαλάχ δεν υπήρξε κάποια διαφοροποίηση στο τακτικό ρόλο των παικτών αφού ο Μανέ κλήθηκε να έχει τις τακτικές υποχρεώσεις του Σαλάχ,  ο Κλοπ τον έφερε στα δεξιά, και ο Λαλλάνα αυτόν του Μανέ. Όμως οι παίκτες της Λίβερπουλ αρχικά σταμάτησαν να πιέζουν και όταν το έκαναν αυτό γινόταν με πολύ μικρότερη ένταση. Επίσης η γραμμή της επίθεσης οπισθοχώρησε πάρα πολύ, κλείνοντας ουσιαστικά πίσω την ομάδα που όταν κέρδιζε την μπάλα δεν είχε που να τη προωθήσει.

Γενικά από εκείνο το σημείο του παιχνιδιού αντιμετώπισαν το παιχνίδι λες και μειονεκτούσαν αριθμητικά ή έπρεπε να κρατήσουν το σκορ.

Επιθετικά στο καλό της διάστημα (1'-28') κυκλοφορούσε με την μία την μπάλα και γρήγορα, αλλά δεν είχε καλή τελική επιλογή. Δεν βρήκε τους χώρους στην πλάτη της άμυνας γιατί όπως είχαμε τονίσει και στο ματς με την Ρόμα οι πάσες ήταν από τα στόπερ οπότε υπήρχε ο χρόνος να καλύψουν οι αμυντικοί καθώς δεν βρισκόταν τόσο ψηλά η γραμμή άμυνας.

Συνολικό σχόλιο:

Νομίζω περισσότερη στεναχώρια στους φιλάθλους της ομάδας θα πρέπει να προκαλεί όχι η ήττα αλλά ότι η Λίβερπουλ δεν έχασε σαν Λίβερπουλ. Δεν έκανε το παιχνίδι της για να χάσει με αυτό.

ΑΝΑΛΥΣΗ:

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΡΠΕΡΙΔΗΣ